Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ "ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ" ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΕΕ (ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΕΕ)

 



Συνέντευξη που παραχώρησε σε μέλη της ομάδας μας  η  Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Συλλογών και Εκθέσεων του Μουσείου Ακρόπολης, κυρία Σταματία Ελευθεράτου.

1.      Τι είναι ένα Ψηφιακό Μουσείο;

Στις μέρες μας τα μουσεία προσπαθούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες ενός κόσμου o οποίος γίνεται όλο και πιο ψηφιακός. Για το λόγο αυτό επενδύουν σε νέες τεχνολογίες εντάσσοντάς τες στο μουσειακό περιβάλλον. Απώτερος στόχος είναι να ενισχυθεί η εμπειρία του επισκέπτη τόσο μέσα στο μουσείο όσο και στον διαδικτυακό του τόπο.  Στο Μουσείο Ακρόπολης, το πλήθος των εφαρμογών που αναπτύχθηκε με το πρόγραμμα «Δημιουργία Ψηφιακού Μουσείου Ακρόπολης» αναδεικνύει τις πολύπλευρες πτυχές των εκθεμάτων του, προσφέρει μοναδικές εμπειρίες στους μουσειακούς του χώρους και δημιουργεί έναν νέο, συναρπαστικό κόσμο για μικρούς και μεγάλους. Παράλληλα, ο καινούριος διαδικτυακός του τόπος αποτυπώνει με σύγχρονο τρόπο τη λειτουργία και τις δράσεις του Μουσείου, παρέχει πολυδιάστατη ενημέρωση και ψυχαγωγία, καθιστά το σύνολο των συλλογών του ανοιχτό και προσβάσιμο στην παγκόσμια κοινότητα και διαμορφώνει ένα ελκυστικό περιβάλλον, σχεδιασμένο ειδικά για παιδιά.

2.      Ποιες εφαρμογές περιλαμβάνει και ποιες ανάγκες καλύπτει η δημιουργία του Ψηφιακού Μουσείου της Ακρόπολης;

Παρακαλώ δείτε αναλυτικά εδώ: https://theacropolismuseum.gr/psifiako-mouseio

3.    Μπορείτε να μας ενημερώσετε για τη συγχρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου και τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Θα βρείτε στοιχεία  επίσης στο https://theacropolismuseum.gr/psifiako-mouseio, στην ενότητα «Δημιουργία Ψηφιακού Μουσείου Ακρόπολης»

4.   Η απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων είναι μία χρονοβόρα και δύσκολη διαδικασία; Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής ενός έργου για τη χρηματοδότησή του με ευρωπαϊκούς πόρους; 

δ   Δεν μπορούμε να απαντήσουμε γενικά. Στη δική μας περίπτωση η απορρόφηση κύλησε ομαλά, σε συνάρτηση με την πρόοδο του έργου. Τα κριτήρια επιλογής τα θέτει ο φορέας που επιλέγει, στη περίπτωση του έργου «Δημιουργία Ψηφιακού Μουσείου Ακρόπολης», η Περιφέρεια Αττικής.

5.  Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης χρηματοδότησης υλοποιήθηκαν και άλλα έργα στο Μουσείο της Ακρόπολης και αν ναι, ποια είναι αυτά; 

      Όχι, και ούτε θα μπορούσαν να υλοποιηθούν άλλα πλην των εγκεκριμένων.

6.   Ποια είναι τα  ποσοστά  επισκεψιμότητας του Ψηφιακού Μουσείου της Ακρόπολης κατά τη διάρκεια της καραντίνας λόγω covid-19;

Τα στοιχεία που έχουμε δείχνουν πολύ ικανοποιητική επισκεψιμότητα από τον Δεκέμβριο του 2020 που τέθηκε σε λειτουργία η νέα μας ιστοσελίδα.

(Τα ερωτήματα προς την κυρία Ελευθεράτου έθεσαν η μαθήτρια της Α΄ Λυκείου Αλεξιάννα Παχή και ο μαθητής της Γ΄ Λυκείου Δημοσθένης Γκούρης.)

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΟΥΣΕΙΑ: ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΕΕ)

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ EUROPE DIRECT ΕΛΙΑΜΕΠ ΑΤΤΙΚΗΣ: "Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΕ"

ΣΠΟΤΑΚΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΝΗΤΕΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ